-buat baik dibalas jahat-

susah ke kita nak jadi jujur pada diri sendiri daan juga orang lain..susah ke untuk membalas kebaikan orang dengan satu kebaikan..susah ke untuk menghargai kebaikan orang itu walaupun sedikit..bukan wang atau harta benda yang diinginkan tapi hanya sekadar sebuah kejujuran yang diharapkan..susah sangat ke..

harta benda, duit dan semua yang bernilai boleh dicari..tapi kejujuran yang diharapkan agak sukar untuk diperolehi..selepas kepercayaan yang diberi disalahgunakan tiada lagi rasa percaya..jujur cik sakura katakan yang cik sakura tengah sakit hati..nak marah tapi pendam..tak elok kan pendam-pendam itulah tabiat cik sakura..terlalu mudah cik sakura maafkan orang sampai orang pijak kepala..dengan apa dengan penipuan di belakang cik sakura..ye kita buat baik pada orang itu tapi orang itu balas sampah kepada kita..opss emosi geram dan marah dah datang..

kenapa harus menangis untuk orang yang macam ini..kenapa harus menangis lepas orang buat kita macam tu..kenapa harus menangis untuk orang yang dapat tipu kita bertahun-tahun lamanya..kenapa harus menangis untuk orang yang tidak menghargai diri kita..kenapa harus menangis untuk orang yang kita buat baik tapi sebagai balasan kita diberi kejahatan dari orang itu..entah lah..manusia itu yang tak pernah serik untuk melakukan kesilapan dan terus mengulangi kejahatan yang ditutup dengan muka yang baik..

 

7 comments:

  1. bersabarlah...inilah liku-liku kehidupan..setiap dugaan dan kebaikan pasti ada hikmahnya

    ReplyDelete
  2. cikSakura takmau la sedeyh2sabar ye..meh kawan ngan nana meh..

    ReplyDelete
  3. @danial
    insyaallah..

    @nana riduwan
    yeay..kawan ngan nana..xsedih cuma terkilan je..

    ReplyDelete
  4. yeay2..nak kawan ngan cikSakura jugak.. :)

    ReplyDelete