DOA KU BUAT MEREKA


pernahkah cik sakura membuatkan mama dan papa tercalar hatinya..mungkin cik sakura tak tahu..tapi mungkin ada juga kelakuan cik sakura yang membuatkan mereka sedikit sedih..namun mereka hanya mampu mendiamkan diri barangkali..dulu masa kecil mungkin boleh dipukul atau dirotan..sekarang dah dewasa masing-masing ada kehidupan sendiri kan..dan mama papa sendiri cakap dulu boleh la kena rotan..kalau sekarang kena rotan mahu lari rumah agaknya..hee

kami adik beradik tinggal berjauhan dengan mama papa..saat along bersuara untuk menetap di luar Malaysia pun mama dan papa cukup terkilan..namun ini hanya sementara..sebab setiap kali raya rumah papa dan mama tetap penuh dengan anak-anaknya..dan bila along melangkah keluar dari rumah, angah dan achik juga mengikut jejak yang sama..masing-masing berjauhan dengan rumah mama dan papa demi mencari rezeki..dan mama papa redha dengan ketentuan ini..

dan sekali lagi cik sakura sendiri mengikut jejak langkah abang-abang dan kakak cik sakura..dan buat terakhir kalinya melihat mama menangis dan papa diam membisu..bukan niat cik sakura ingin menjarakkan diri dari mama dan papa..mungkin rezeki cik sakura di sini..dan mungkin ini adalah terbaik untuk cik sakura melupakan apa yang pernah terjadi di dalam hidup..tapi tanpa restu mama papa tak mungkin cik sakura berada di sini..

dan mama melepaskan pemergian cik sakura dengan berat hati..selama ini ke mana mama pergi cik sakura kan teman mama..mana papa mama berada di situ cik sakura akan berada..namun ini semua hanya kenangan..di sini cik sakura keseorangan hanya ditemani rakan-rakan..setiap kali telefon mama mesti mama cakap 'sunyi betul rumah ni'..ye cik sakura tahu mama kesunyian di sana..papa tak pernah meluahkan apa yang terbuku di dalam hati..namun dari mata papa cik sakura tahu papa juga merasa apa yang mama rasa..

kini rumah di sana memang sunyi..sekadar ditemani pembantu rumah..namun apa la yang ada pada pembantu rumah kalau anak-anak jauh kan..tapi bukan niat cik sakura nak menjauhkan diri..cuma buat masa ini cik sakura ingin keluar dari suasana yang berbeza..buat mama dan papa hanya doa yang cik sakura pohonkan..semoga papa dan mama sihat dan insyaALLAH cik sakura akan cuti lama bulan puasa nanti..eh dah macam ucapan raya plak..hehe..

p/s: tercalar ke dengan cerita ini..tapi bagi cik sakura bila mama menitiskan air matanya cik sakura akan rasa berdosa sangat..dan cepat-cepat mintak maaf dari mama dan papa..papa pernah menitiskan air mata ke..mungkin pernah kot..dibelakang anak-anak barangkali..oh lelaki..

ok lah..sesiapa berminat nak memeriahkan sengmen ini klik nama BEN ASHAARI ..daa..


9 comments:

Wahida said...

Tersentap jiwa.. Tapi kita manusia memang perlu berubah.. Dan yang tersayang pasti akan sentiasa dekat di hati walau di mana kita berada :")

shopping2u said...

dtg singgah dari blog abg ben dan terus follow .
selamat berkenalan :)

**erk..sok sebelah abg ben lak

Cik Kamoo said...

Mak ayah boleh jaga, didik dan beri kasih syg kepada 10 org anak...tp seorg anak kdg2 belum mampu utk jaga mak ayah sendiri dgn baik ...

Ulam Kerdas said...

nice n3. Selamat berkenalan :)

Aziela said...

mmg sedih.... Salam kenal. Masuk dr blog Ben... follow yer...

Jiejah Gorjes said...

kite akan merasa bersalah bile lihat ibu kite menanges kerana kite kan :)

cik sakura said...

@Wahida
yup..walau jauh dimata tapi dekat dihati..

@shopping2u
salam perkenalan juga dari cik sakura..

@Cik Kamoo
sebab itu jasa mereka tak dapat dibalas dengan emas atau wang ringgit..besar betul pengorbanan mereka kepada kita..

@Ulam Kerdas
thanks..slmt berkenalan juga..

@Aziela
terima kasih ya..

@Jiejah Gorjes
betul..rasa bersalah sangat dalam diri ini..

-✿Ayu✿- said...

hanya redha dgn segala ketentuanNya...moga mama dan papa cik sakura... walaupun kite berjauhan...tp jgn sesekali lupa akan mereka... btw...salam kenalan!

cik sakura said...

@-✿Ayu✿-
makasih ayu..