-mana dulu..telur ayam ke ayam-


hah..ini soalan lama yang saja cik sakura nak tulis..cuba kawan-kawan fikir antara telur ayam dan ayam sape yang dulu..kalau telur ayam dulu habis mana datangnya kalau tidak dari ayam..dan kalau ayam dulu mana datangnya ayam kalau tidak dari telur ayam..hah..pusing-pusingkan jawapan anda..sebab memang tak akan ada jawapan..balik-balik dan pusing-pusing akan terus memeningkan kepala..ini lah kejadian TUHAN..

apa yang cik sakura nak sampaikan adalah kita jangan lupa asal usul kita..sehebat mana pun kita sepandai mana pun kita setinggi mana pun taraf kita jangan sesekali melupakan siapa yang melahirkan kita..asal-usul kita..itu kena ingat..tanpa mereka kita tak akan dilahirkan di muka bumi yang indah ini..tanpa mereka belum tentu kita wujud di dunia ini..jadi kenapa harus lupakan asal-usul kita..tak kan kita nak menidakkan kehadiran mereka pula..kenapa perlu menyembunyikan asal-usul keturunan sendiri..walau siapa pun kita ini tetapi tanpa mereka kita hanya seorang insan yang KOSONG jiwanya..hargailah mereka..

hah cepat..mana dulu ayam ke telur ayam..jeng jeng jeng..



ni jawapan cik sakura..jeng jeng jeng..


tak kisah siapa dulu pun janji kita tak lupakan asal-usul kita kan..tapi sekarang cik sakura tak nak makan telur ayam tapi nak makan ayam goreng KFC..lapar la..dari pagi tak makan lagi..kawan-kawan ajak makan tepi pantai..yeay..pergi dulu ye..jumpa lagi..


3 comments:

  1. rasanya ayam kot dulu!


    amboi cik sakura! kfc tu tk boleh tahan lah!

    ReplyDelete
  2. sedapnye snack plate tu

    Entri Terkini; sprint veloce

    ReplyDelete
  3. @Mama Likha
    ayam ke mama..hehe..sedap mama sampai cik sakura jilat jari..

    @azizul
    sedap2..hehehe..jap cik sakura datang..

    ReplyDelete