-nukilan hati yang kecil-


kadang-kadang kita harus lepaskan sesuatu untuk hidup kita lebih bahagia dan tenang..orang kata senang nak mencari ketenangan..mungkin benar..walaupun hanya sekadar 5 minit..ketenangan ketika melihat matahari terbenam..ya..cik sakura memang suka melihat panorama ketika matahari terbenam..melihat warna jinga, merah dan hitam bergabung dan cahaya indah di kaki langit buat cik sakura rasa tengan..itu la ketenangan yang cik sakura cari..

namun hati cik sakura masih belum tenang..hmm..entah lah..sebab cik sakura belum lepaskan sesuatu yang cik sakura sayang kot..kawan-kawan pun cakap macam tu..mama pun cakap macam tu..mulut cik sakura mungkin boleh berdusta mengatakan cik sakura sudah bahagia seadanya namun hati cik sakura mengatakan tidak..walau apa-apa pun cik sakura tidak akan pernah putus untuk berdoa..semoga satu hari nanti ada kebahagian dan ketenangan yang cik sakura perolehi..walaupun sedikit tetap cik sakura bersyukur..

alhamdulillah..cik sakura diuiji dengan pelbagai dugaan..dan akhirnya cik sakura telah menerima ganjaran..walaupun memakan masa hampir 2 tahun..namun cik sakura tak pernah berputus asa..tak pernah mengalah..menerima segala dugaan dengan tabah walaupun air mata senantiasa mengalir namun hati dan diri ini tetap kuat mengharungi dugaan hidup..cuma satu..satu ini yang menghantui cik sakura..semoga yang satu ini akan berubah dan akan ada sinar suatu hari nanti..cukup sudah air mata yang mengalir disebabkan satu ini..apa yang satu..biarlah cik sakura yang mengetahui..selamat malam..


6 comments:

  1. orang yang sabar itu adalah orang yang untung kelak

    ReplyDelete
  2. harap dapat jadi sekuat cik sakura..

    kdg2 slalu je jadi budak lembik nangis sorg2 dalam blik air...

    ReplyDelete
  3. dan..kekadang ..kita kene melepas sesuatu yg kita sayangkan...;s

    ReplyDelete
  4. cik sakura.. kuat kan semangat k :)

    ReplyDelete
  5. tiada manusia yang diuji dengan pelbagai dugaan.. semoga kita tenang melaluinya dengan sempurna.

    ReplyDelete
  6. @azizul
    harap2 macam tu la..

    @AsyieqiN Rkey
    kan..cik sakura pun nangis kat bilik air dengan shower terbuka..

    @Run Away
    macam opportunity cost pulak kan..

    @kjaharun
    ok awak..makasih..

    @Gen2Merah
    insyaALLAH..terima kasih awak..

    ReplyDelete