-penunggu setia KLIA-


 cik sakura dah berada di KLIA..kakak cik sakura dah balik rumah dia..ada kerja luar yang kakak cik sakura kena selesaikan..nak buat program raya..hah..puasa baru 4 hari dah mula nak buat program raya..biasa la orang dalam bidang penyiaran..sentiasa mencari bahan untuk disajikan kepada para penonton tidak kira di mana jua anda berada..ceh dah macam duta stesen tv plak..

bosannya menunggu..lagi beberapa jam je nak berlepas..tapi seminit pun dah macam lama tau..sebab cik sakura sorang kot..nak makan tak boleh..tengok je la..nak shopping..pergh..duit dah habis plak..esok-esok la shopping..tapi handbag pink tu menarik hati..sabar cik sakura..nafsu tu..godaan nafsu diri ni..sabar-sabar..duk diam-diam baca buku..tulisan dalam buku ni pun kejap besar kejap kecil..nampak sangat cik sakura dah mengantuk..hmm..berzikir juga nanti..



 

owh ye..cerita pasal pagi tadi..mama sedih la..haha..eh gelak plak cik sakura..serius mama sedih..cik sakura tak nangis tahan je..dalam flight baru menitis air mata..nanti kalau mama lihat cik sakura menangis banjir pula rumah..tak jadi balik cik sakura..tapi kan mama ada bekalkan cik sakura makanan..sedap..yumyum..ketupat palas dan rendang ayam dan rendang daging..favourite tu..walaupun belum raya tapi mama akan buatkan untuk anak menantu dia merasa juadah ini..ala kat bazaar ramadhan pun ada jual kan..tapi ni mama yang buatkan..sempat lagi mama masak rendang..tak sabar nak makan..owh nafsu lagi..

ok la daripada cik sakura nak pergi cari surau jap..lelap mata 5 minit pun jadi..betulkan apa-apa yang dah senget..eh cik sakura tak senget tau..jangan gelap..babap nanti..nak ucapkan terima kasih pada GEN2MERAH sebab menegur cik sakura tentang kelebihan solat tarawih mengikut 30 malam..cik sakura pun kurang pasti..kawan-kawan yang tahu boleh la kongsi pengetahuan dengan cik sakura ye..sama ada kelebihan itu betul atau tidak..apa-apa pun solat tarawih itu hanya sekali setahun..marilah sama-sama kita mengerjakannya..ok..yang baik datang dari NYA dan yang buruk itu datang dari kekhilafan diri cik sakura sendiri..


5 comments:

  1. oh dalam bidang penyiaran rupenye...mesti best...>.<

    ati2 balik cik sakura...nak redang skettttt...hehhee

    ReplyDelete
  2. ini mungkin salah satu contoh. banyak lagi kawan yang post pasal isu ini.

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/08/fadhilat-solat-tarawih-adalah-palsu.html

    apa pun biarlah berterawih dengan ikhlas.. soal kelebihan dan fadhilatnya hanya Allah yang tahu kan.. banyakkan amal ibadah di bulan puasa ini..

    jaga diri bebaik ya cik sakura

    ReplyDelete
  3. S a l a m r a m a d h a n~
    Jum hayati di sini (^o^)
    suatu kisah di ramadhan

    ReplyDelete
  4. @Asyieq-iN Rkey
    kakak cakap best tapi penat..hehe..kerja mana yang xpenat kan..rendang dah habis..

    @Gen2Merah
    betul tu..walau apa pun ganjarannya yang pasti biarlah hati kita ikhlas menunaikannya..bukan semata-mata ganjarankan..terima kasih sekali lagi..

    @zaty luvlianncezzz
    salam ramadhan juga..

    @Ardini Humaira
    opps..tutup mulut..hehe..xmo meleleh..

    ReplyDelete