-hidup bagaikan boneka-


sekarang ni hidup umpama boneka
hidup demi kepentingan orang lain
hidup untuk kesenangan orang lain
hidup untuk menjaga hati dan nama baik orang lain
hidup untuk menjaga status dan kehendak orang lain
hidup untuk menjaga kebahagian orang lain
segala-galanya adalah untuk orang lain
baguskan
kalo bersuara
seperti anak derhaka
yang sudah pasti jauh dari pintu syurga
jangan pintu syurga
harum bau dari syurga itu sendiri belum tentu dapat dirasa
tapi
itu lar terjadi sekarang
apa diorang peduli
sampai terkeluar ayat
ada aku kesah
baguskan insan2 ini
demi diorang orang lain terseksa
demi diorang
orang lain menangis
demi diorang
orang lain sakit
sakit luar xpe
boleh nampak darah bagai
boleh bagi ubat bagai
tapi
kalo sakit hati
nak ubat dengan apa
hati diorang nak kena jaga
hati diri sendiri sape nak jaga
sedangkan selama ni
semua dibuat mengikut perancangan diorang
macam patung kan
nak lagi sedap panggil je
BONEKA
sebab
xde hati
xde perasaan
xde rasa sakit
semua xde
apa yang ada
hanya puaskan hati orang
tu je ade
apa nak jadi ntah
benci
benci pada diri sendiri
sebab xmampu buat apa2
walaupun ada dengar pepatah
xde apa2 yang berubah kecuali diri sendiri yang merubahnya
tapi lihat la sekarang
xmampu untuk berbuat apa2
bukan xberusaha
tapi memang xboleh buat apa2
entahlah
hanya Tuhan je tahu apa yang saya pendamkan
saya mengharapkan sinar
yang belum kunjung tiba
atau
memang tiada sinar langsung dalam diri saya
yang hanya
adalah benda yang menyakitkan hati
saya xboleh bersuara langsung
ye
saya adalah boneka yang turutkan segala kemahuan mereka
jika saya sedih, sakit atau menangis
itu semua hanyalah lawak dalam diri mereka
semua itu sekadar hiburan untuk mereka
mereka langsung xpedulikan saya
mereka hanya mempermainkan hidup saya
saya nangis airmata darah pun
belum tentu saya dapat apa yang saya inginkan
saya...........


No comments:

Post a Comment