-bila hati mula berbicara-


masih belum dapat melelapkan mata
entah lar
walaupun hujan lebat sekarang
sejuk dingin membasahi bumi dengan titisan air yg mencurah-curah
belum dapat menyejukkan hati ini
orang selalu cakap
benda yang lepas jangan dikenang
kalau dikenang luka lama akan berdarah kembali
tapi saya xdapat lupakan apa yang terjadi
orang boleh bercakap
tapi
hati ini dan diri ini yang merasa
memang betul apa yang terjadi boleh jadikan pengajaran
tapi hati saya sakit melihat org lain tersenyum
di atas kesedihan org lain iaitu saya
syukurlah
teman2 ada selain ibu bapa
doa2 kalian
amat lah saya hargai
ya allah
permudahkanlah hidup hamba Mu ini
tabahkanlah hati hamba Mu ini
saya harus kuat
tabah dan cekal hadapi semua kenyataan
dan
saya xkan biarkan org lain melihat saya menangis
saya lupakan semuanya
demi masa depan saya
cita-cita saya
dan harapan keluarga
selamat malam semua
semoga esok hadir dengan senyuman
kenapa
sebab saya rindukan 'saya' yang dulu
-assalammualaikum-


No comments:

Post a Comment