-KORBAN HATI-


kadang-kadang waktu terasa cepat berlalu..tapi kadang-kadang tu waktu lambat sangat berlalu..antara sedar atau tidak masa memang tidak akan menunggu sesiapa..kalau masa terhenti maka dunia ini turut terhenti..dan waktu itu segalanya mungkin..hanya TUHAN yang maha mengetahui..hidup ini singkat..sangat singkat..cuma kita yang tak perasan..sebab alpa dengan kerja, alpa dengan barang, alpa dengan urusan lain..dalam erti kata lain kita alpa dengan keduniaan..ya mana mungkin cik sakura nak menidakkan keadaan..cik sakura sendiri lenyap dalam dunia cik sakura..lenyap dalam dunia kerja sehingga melupakan perkara lain..lemahnya cik sakura sehingga terpedaya dengan kesibukkan duniawi..

mungkin ini hukuman untuk cik sakura..mencari sedikit kegembiraan pun terasa payah..TUHAN dah beri dan tunaikan salah satu permintaan cik sakura..mana mungkin cik sakura ingkar dengan perintahNYA..ya manusia sentiasa melakukan kesalahan..namun takkan kita nak menggunakan alasan yang sama bukan..kini cik sakura akur dengan ketentuanNYA..ini yang diberi dan ini juga yang cik sakura terima..dan selama ini cik sakura lakukan perngorbanan untuk kebahagiaan orang lain..mungkin cik sakura boleh bahagia dengan melihat kebahagiaan orang lain..INSYAALLAH..

kali ini apa pengorbanan yang cik sakura akan lakukan..sama-sama kita tunggu dan lihat..susah cakap pasal hati..sukar untuk menilai hati..payah untuk menafsirkan hati dan terlalu berat memikirkan soal hati..apa-apa pun selamat pagi semua..


9 comments:

  1. elamat pagi cik sakura,,dunia memang penuh dengan pancaroba..huhu

    ReplyDelete
  2. @azizul
    selamat pagi vespa degil..tu baru hidup kan..

    ReplyDelete
  3. memang susah bila terpaksa berperang dengan hati sendiri kan?

    ReplyDelete
  4. kawan akak pesan,
    hidup kerana Allah mesti hepi selalu..=))

    ReplyDelete
  5. soal hati sukar dimengerti..huuu..

    ReplyDelete
  6. betul3.. dunia hanya tipu daya yang menyesatkan.. hingga kita kadang2 hanyut dengan permainannya..

    semoga kita terus di bawah keredhan Nya...

    ReplyDelete
  7. em...itu lah dinamakan kehidupan kan...semuga kita sume tabah..;d

    ReplyDelete
  8. mcm berat betul mslh cik sakura..apepun, sabar...insyaallah..ade bahagia dipenghujungnya..=)

    ReplyDelete
  9. @Yatt S.
    hmm..sukarkan..

    @zahidah seran
    nasihat yang berguna..makasih

    @AsyieqiN Rkey
    yup..

    @Gen2Merah
    insyaALLAH awak..

    @Run Away
    yup..semoga kita sentiasa tabah..

    @cik dila
    makasih untuk nasihat itu..

    ReplyDelete