-sembang kedai KOPI-


cakk..selamat pagi semua untuk kawan-kawan tak kira di mana jua anda berada..macam bagi ucapan plak..KEDAI KOPI..hari ini cik sakura masuk kerja awal..jadi makcik pakcik kat sini ajak cik sakura minum kejap kat luar..dalam 15 minit pun jadi la..owh ye..kat pejabat baru cik sakura ni banyak orang lama..orang-orang muda kebanyakkan akan berpindah ke daerah-daerah..jadi di ibu pejabat ni boleh di kira berapa kerat orang muda..muda ke cik sakura..muda lagi tau..haha..

bila dah duduk bersembang macam-macam yang dibualkan..walaupun nama kedai kopi tapi cik sakura tak minum kopi..minum teh tanpa susu ye..cik sakura memang tak biasa minum minuman yang bersusu ni kecuali coklat atau air buahan-buahan..susu tolong jauhkan dari cik sakura ye..apa-apa pun bila orang lama bercerita kita yang muda ni dengar je la..ada sesi luahan perasaan..ada sesi geram dan banyak lagi sesi-sesi yang berbangkit..yang pasti perut cik sakura dah kenyang dengan sekeping roti canai kosong..

kesimpulannya yang dapat cik sakura rumuskan adalah tengahari ni tak payah keluar makan tengahari..yeay..jadi berehat di surau dan buat apa yang patut..nak keluar pun malas..tunggu lepas habis kerja la..jadi kepada yang berkerja selamat berkerja..yang tengah belajar selamat belajar..yang tengah menduduki PMR semoga berjaya ye adik-adik..jawab soalan dengan tenang dan jangan nak cepat habis..kalau boleh bila dah siap semak dulu sebelum hantar..akhir kata dari cik sakura..jeng jeng jeng..jom masuk mesyuarat..bos dah tunggu..terbalikkan..daaaa..


5 comments:

  1. ahahaha... memang kalau orang lama2 ni kalau bercerita time minum mesti ada tentang luahan perasaan, ngompat2 dll mcm2 lagi.. terutama dok mengata bos.. ekeke

    kita yang muda2 ni layan sajalah.. janji kita kerja dengan senang hati.. ehehe

    ReplyDelete
  2. dulu selalu minum kat kedai mamak..

    sekarang tak lagi

    ReplyDelete
  3. selamat pagi yang ceria buat cik Sakura

    ReplyDelete
  4. @Gen2Merah
    thanks awak..senang hati ada susah hati pun ada sekarang ni..

    @Run Away
    yup..

    @MoneyMakerGroup
    nape ye..

    ReplyDelete