-hadiah sempena tahun baru..RAYYAN FANTASI-


selamat tengahari
first day keja dibulan dan tahun baru
tapi keadaan cik sakura tidak memuaskan
sebab apa
sebab cik sakura deman
adoi
dengan batuk yang menyebabkan sakit tekat..perit rasanya
owh
cik sakura dapat hadiah
tajuk dia
RAYYAN FANTASI
di tulis oleh RAMLEE AWANG MURSHID
kenapa cik sakura dapat novel
cik sakura pun xtahu kenapa kawan cik sakura bagi novel ni
tapi apa-apa pun terima kasih banyak2..
ni ada sedikit sinopsis novel tu..




RAYYAN FANTASI

RAHSIA susur galur Aiddin sengaja dirahsiakan oleh ayahnya, Ibrahim. Justeru... dia memiliki sebuah keluarga yang bahagia. Bagaimanapun kehidupan manusianya yang gembira dan ceria, tercalar apabila disahkan menghidap barah otak tahap empat. Doktor meramalkan Aiddin hanya mampu hidup dalam tempoh yang sangat singkat. Jiwanya terganggu dan sejak itu, Aiddin suka bersendirian.

Aiddin yang berduka cita ditenteramkan oleh tunangnya, Feena yang berjanji akan setia pada ikatan cinta mereka. Impian terakhir sebelum kematian meragut kehidupannya adalah untuk mendaki Gunung Kinabalu. Impian itu terlaksana, tetapi Aiddin hilang di kawasan hutan pergunungan. 

Selepas lima tahun berlalu, Aiddin muncul semula di kawasan tersebut. Sejak itu, beberapa siri pembunuhan ngeri berlaku. Manakala Aiddin sendiri sering mendengar bisikan suara perempuan.

RAMLEE AWANG MURSHID berjaya mewujudkan sebuah rahsia dalam lingkaran saspens, seram dan misteri dalam novel ini. Faktor cinta pula adalah pengikat, tetapi tidak semestinya tersimpul mati. Rayyan Fantasi merupakan genre yang berbeza dalam karya Ramlee kali ini. Ketika membaca novel ini, pastikan di sekeliling anda adalah realiti kerana fantasi begitu bijak menipu fikiran.

nota kecil cik sakura:
pertama kali baca novel tulisan RAMLEE AWANG MURSHID


No comments:

Post a Comment