-SEPI-


AKU TETAP DIAM
ye apa2 yang terjadi dalam hidup saya
saya hanya mendiamkan diri
pasal kasih sayang
cinta
persahabatan
atau apa sahaja
derita yang saya tanggung
hanya mampu tersurat di dalam hati ini
xmampu untuk diluahkan
hanya sekadar air mata yang membasahi pipi

cinta
biarkn ianya menjadi sejarah saya
cinta yang saya pertahankan
musnah sebelum dinoktahkan dengan satu ikatan
dan apa yang terjadi membuatkan saya terdiam dan terduduk
selama ini
melihat kecurangan yang berlaku di depan mata
melihat kehancuran sebuah perhubungan daripada teman2
mahupan diruangan media cetak atau juga elektronik
tp
xpernah terpikir ianya akan terjadi pada diri ini
bahagia yang saya harapkan dan saya pegang
rupanya hanya palsu
cinta yang saya pertahankan
rupanya penuh dengan penipuan
org yang saya sayangi selama ni
menjadi 'hitam' dalam sekelip mata
dan peristiwa itu
akan saya kenang seumur hidup
walaupun tidak melibatkan diri ini
tp saya 'jijik'
gambar awak pun saya xsanggup melihatnya
apatah lagi tubuh badan awak
murah sungguh harga perempuan itu

cinta baru hadir
senyuman itu hanya seketika
bahagia juga hanya seketika
langit x selalu cerah
kadangkala mendung juga
agaknya
disebabkan saya terlalu suka dengan permandangan matahari terbenam
hidup saya juga penuh dengan warna2 suram
kini awak pergi
tanpa sebarang kata
atau pesanan terakhir
awak lebih percayakan kata org lain
daripada kata saya
saya yang awak nak sehidup semati
saya yang satu2 nya ada dalam hidup awak
tp awak terleka dengan hasutan org
yang sebenarnya dia mencintai awak
dan saya menjadi mangsa awak dan dia

kini
saya sendiri
mengharungi liku-liku kehidupan
air mata yang tidak membasahi pipi
tapi sekdar berlinang di kelopak mata
berdiam diri bukan bererti saya sudah lemah
tp biarlah takdir tuhan yang menentukan hidup saya
semoga hari2 mendatang
akan buat saya lebih kuat
yang saya perlukan kini
hanya sedikit senyuman
yang dapat mengubati hidup saya
saya doakan itu
  
ya allah
permudahkanlah hidup hambamu ini
kuatkanlah hati hambamu ini
dengan dugaan2 ini
semoga hambamu ini
menjadi insan yang cekal
di atas muka bumi tuhan yang maha ESA
-amin-


No comments:

Post a Comment