-sakit dikhianati kawan baik-

semalaman cik sakura tak boleh tidur..bila memikirkan kawan baik sendiri tikam cik sakura dari belakang..tergamak betul dia buat macam tu pada cik sakura..sedangkan semua orang tahu kami berkawan baik..tapi tergamak dia melakukan perkara itu dibelakang cik sakura..kejam tak rasanya bila dikhianati kawan baik sendiri..

cik sakura tak tahu pun sebelum ini..tapi bila tahu rasa sakit tu makin menjadi-jadi pula..apa kawan-kawan rasa bila kawan baik sendiri tikam dari belakang..dan buat pastu boleh berlakon seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku..boleh nafikan lagi..sedangkan bukti dah ada..depan mata lagi..nak tengok muka dalam facebook pun rasa sakit apa ntah lagi kalau berdepan..

entah la..cik sakura tak boleh terima..sampai bila cik sakura nak sedih dengan benda-benda macam ini..KAWAN BAIK sendiri tu..kawan yang cik sakura kenal sejak dari zaman kanak-kanak lagi..sampai belajar pun satu universiti yang sama..ini yang cik sakura dapat..kalau kawan baik sendiri tak boleh percaya siapa lagi yang cik sakura boleh harapkan..


11 comments:

  1. kawan , kadang kita knl lama pun , bukan menjamin yang dia akan baik je.
    Min pun pnh kena. sabarlaa k :)
    setiap yg berlaku ada hikmahnyaa

    ReplyDelete
  2. memang rasa kecewa sangat bila orang yang kita trust, tikam kita dari belakang. Saya pernah merasainya dan sampai ke harini saya agak terkilan. Sabar yer ck sakura

    ReplyDelete
  3. cik sakura,Pelangi pun pernah kena dengan kawan baik sendiri.tikam dari belakang. depan baik kalah ustazah kot.kat belakang habis semua benda dia kotorkan nama Pelangi.sedih tol. Pelangi ni punyalah ikhlas berkawan. takde fikir benda benda tak elok pun. sampai hati dia kenakan kawan sendiri. rasa menyesal lak kenal dia. huhu.. manusia oh manusia

    ReplyDelete
  4. http://wanwidget.com/
    biasalah, walaupon kawan, kekadang kita x boleh terima akan perbuatan mereka, cuma kita kena lah jaga jaga dalam pertuturan, semua org ada perasaan hatta kawan rapat sekalipon

    ReplyDelete
  5. sedih??sbb nana pon penah kena..smapi sekarang nana still x boleh terima beliau..cuma lepas tue nana beringat..kita tak boleh percaya org 100% cik sakura.kita boleh caya mak n ayah serta famili je..even teruk mana pon famili kita,diorag akan still rasa berat hati nk wt kita sedih..

    neway..ade je org yang boleh kita percaya..kalu kita betul2 kawan,1 hari DIA akan bagi seseorang yang betul-betul hargai persahabatan n jaga kita macam mana kita jaga kawan kita..

    *sori panjang la plak.. :)

    ReplyDelete
  6. @izyan yasmin
    mungkin..cuma mengucap panjang je cik sakura tadi..

    @puteri kasih
    terima kasih puteri..sabar masih ada lagi..cuma sukar nak melupakan..

    @laskar pelangi
    betul kan..rasa menyesal..namun segalanya sudah pun berlaku..nak patah balik pun tak boleh..nak tak nak memang kena terima..

    @Wan85
    pertuturan masih boleh dipertimbangkan..namun perbuatan itu terlalu menyakiti hati..tergamak betul orang itu..

    @nana riduwan
    family cik sakura jauh..tak pe la nana..cik sakura redha atas apa yang terjadi..cuma nak berkawan balik rasa berat hati..bukan membenci cuma hati ini betul-betul xboleh terima..

    ReplyDelete
  7. sabar je lah cik , itu je yg mampu akk cakap.. kawan2 tk sema nya baik ..kadang2 kita dah layan dia cukup baik tp dia still tikam kita dr belakang.. biasalah tu hasutan syaitan ..

    ReplyDelete
  8. kawan baik la yang majoritinya wat kita kecewa.. sebab dia tahu kelemahan n kekuatan kita...

    ReplyDelete
  9. sy pnah lalui keadaan cmni.. rsa dikhianati smpai kita x tau siapa lagi bole kita pcaya.. yg pasti sy dpt bukti yg sy mau & org tu x mampu mengelak lagi.. sabar yer, yg penting di sisi kita msih ada sokongan family...

    ReplyDelete
  10. @Puanbee2
    terima kasih akak..cik sakura ini jenis diam je apa orang buat..even hati sakit..takut nak keruhkan keadaan..tapi doa sangat pada TUHAN yang jangan bagi orang ini wujud dalam hidup cik sakura..

    @Ardini Humaira
    macam tu ye dini..mungkin juga..

    @caliph shuriken
    terima kasih..family tetap memberi sokongan kepada cik sakura..

    ReplyDelete
  11. Sy pn alami pekara yg sama, kawan tikam belakang, sblm ni ramai yg melarang sy berkawan dgn dia, tp sy tak kisahkan pn, akhirnya memakan diri sendiri.. ape bole buat, nasi dah jadi bubur.. hati2 memilih kawan..

    ReplyDelete