-kebetulan yang tidak dirancang-

penat tolong buat persiapan untuk kenduri arwah esok..kebetulan mood cik sakura agak berlainan sekali hari ini..kenapa..nak tahu ke klik [SINI] ..kawan-kawan boleh la bagi pendapat atau nasihat untuk cik sakura ye..segala pendapat dan nasihat kawan-kawan semua amatlah cik sakura hargai..bukan apa bila ianya melibatkan kawan baik sendiri bagai nak gugur jantung ini mendengarnya..

pagi cik sakura agak SURAM..tanpa dirancang dan mungkin kebetulan pagi seseorang itu MURAM..bunyinya agak sama cuma berbeza huruf di depan sahaja..secara kebetulan kami meletakkan status yang hampir sama..anggap sahaja ianya kebetulan sebab cik sakura hanya berinteraksi dengan dia setahun sekali..itu pun pada hari lahir masing-masing..jadi status ini hanya mengambarkan situasi masing-masing..

cik sakura ada satu pertanyaan..kalau kawan-kawan ditempat insan ini..

'kawan-kawan mempunyai teman istimewa iaitu bf/gf yang telah lama menjalinkan hubungan lebih dari 5 tahun..namun kemudian kawan-kawan mendapati kawan baik atau member kawan-kawan sendiri pernah keluar dengan bf/gf kawan-kawan secara senyap..lepas tu siap bonceng di atas skuter sambil dipeluk erat..malam hari pula tu..namun kawan-kawan tidak mengetahuinya sampai la ada seseorang memberitahu apa yang telah dilihat..jadi apa kah yang kawan-kawan akan lakukan..'

kongsikan pendapat anda..dan kalau mahu kan penjelasan yang lebih lanjut boleh bertanya dengan cik sakura ye..jom sambung blend cili..


5 comments:

  1. amboi tgh blend cili..sempat juga mengupdate yer.

    Saya pasti akan terasa hati. Ditipu BF mungkin saya masih boleh terima, tapi kalau ditipu kawan baik sendiri memang saya akan sedih.

    ReplyDelete
  2. tak kira lah hubungan tu 5 tahun ke 10 tahun ke,kejujuran tu penting.Dlm pershbtan pun sama gak.
    Kalau dah mcm tu gayanya,nampaknya your partner n sahabat anda tak jujur ngan anda ler tu.
    Pasal tindakan tu,up to u,kalau anda rasa dpt maafkan pbuatan diaorg tu..maafkanlah.
    Kalau rasa tak dpt pun,jgnlah berdendam..biarkanlah,
    anggap tu semua dugaan,kita boleh plan tapi Tuhan lg arif apa yg terbaik buat kita.

    ReplyDelete
  3. memang kecewa kalo cemtu.. tak sepatutnya kawan kita wat cemtu and bf kita pon sama naik je kalo btepuk sebelah tangan takkan berbunyi, kan... memang la kalo anggap kawan pon... takkan sampai kua berdua.. kita pon ada kawan laki jugak tapi tade wat pangai gtu... seriously, bagi dni, dni tak suka kalo kawan kita wat cemtu.. termasuklah bf kita... dua2 salah... kalo dni, pesen malas nak hirau.. just wait n see dengan lakonan diorang. bia sampai satu hari dia sendiri tahu kita tahu apa yang dia buat tanpa kita beritahu dia... maknanya dia sendiri akan malu dengan perbuatan sendiri.

    ReplyDelete
  4. sy akan siasat hingga dpt bukti yg sahih & pastikan kita x salah tuduh.. so itu cara sy...

    ReplyDelete
  5. @puteri kasih
    curi-curi masa sikit..lagi pun ngah berehat tu..

    rasa tertipu kan..tapi benda dah jadi..cuma rasa terkilan yang teramat sangat nanti..kawan yang kita percaya tikam belakang..

    @cleverspider55 a.k.a alam1cinta
    mungkin betul juga kata anda..jangan sesekali berdendam sebab hati kita sendiri akan sakit..namun orang yang macam ini selalu memijak kepala sebab dia tahu kita tak akan pernah buat sesuatu yang akan menyakiti hati mereka..susah sebenarnya golongan mereka ini..

    @Ardini Humaira
    betul kata dini tu..kalau kawan dah makan kawan nak buat macam mana..biarkan la..esok lusa TUHAN akan bagi pengajaran kepada mereka ini..

    @caliph shuriken
    cik sakura terima pendapat anda..terima kasih..tapi bukti sudah ada depan mata..

    ReplyDelete