-perang dingin-


 masuk hari ni dah seminggu perang dingin
langsung xbertegur sapa
masing2 wat hal masing2
walaupun berjumpa atau berselisih
tapi pura2 xnampak
sampai bila nak jaga hati semua orang
ikut apa yang diorang nak
ikut perintah diorang tanpa sebarang bantahan
jaga hati diorang
nama diorang status diorang
masing2 pentingkan diri sendiri
yang jadi mangsa keadaan siapa
kalo x diri ini
cukup lar
saya betul2 tidak tahu untuk berbuat apa2
kalo bersuara pun belum tentu dapat apa yang saya inginkan
masing2 dengan kepala masing2
ego masing2
kalo saya wat perangai
nanti dikatakan kurang ajar
tp
saya dah cukup sabar sampai ke saat ini
turutkan segala kemahuan mereka
habis kemahuan saya siapa yang nak turutkan
mungkin HANTU barang kali
alhamdulillah
saya diberi peluang sekali lagi
peluang untuk berusaha
mengubah hidup ini dan keluar daripada sangkar
bukan untuk bebas
tapi untuk mencapai cita-cita
yang selama diperap demi kemahuan orang lain
siapa yang rugi
kalo bukan diri ini sendiri
mereka terlalu takut untuk bersuara
berpura-pura di depan mata
berlagak baik untuk mendapatkan perhatian
takut kalo bersuara
hilang segala pergantungan selama ini
tidak mengapa
biarlah perang dingin ini berlarutan
asalkan hati saya xmerintih lagi
biar mereka tahu yang saya nekad untuk kali ini
kalo mereka nak berpura-pura
atau lebih senang dikatakan
HIPOKRIT
teruskan
teruskan dengan ego dan ke'POYO'an korang semua
biarlah kali ini
waktu mengajar kita semua
dan ini membuatkan saya lebih kuat
kuat untuk teruskan perang dingin ini
sebab
kalo saya wat perdamaian
belum tentu saya akan dapat apayang saya mahukan
belum tentu ianya dapat membantu diri ini
dan belum tentu ianya dapat buat saya tersenyum kebali
biarlah saya keras hati dari saat ini dan untuk selamanya
sebab
selama ini saya berlembut
tp korang2 semua pijak saya
jadi
hati saya keras
dan nekad
untuk meneruskan perjuangan yang masih belum selesai
daaa...

sampai bila nak kurung saya n sekat kemahuan saya..saya xpernah mintak apa2 selama ini..nape kalian kejam sangat..demi kepentingan kalian saya jadi mangsa..orang yang xsalah jadi mangsa..nape ego korang menyusahkan orang lain..


No comments:

Post a Comment