-hanya harapan yg diharapkan-


hai semua
dah makan malam
hari ni masak western
buat chicken chop n black pepper sauce
pastu wat air tembikai
sedap xsedap xtau la
untuk mengisi perut ini
MATI
hmm
tu bukan jalan penyelesaian untuk keluar dari masalah kan
apa yang berlaku mungkin sudah tertulis
jadi kita sebagai insan harus menerima qada' dan qadar
ni semua ketentuan dari NYA
sebab itu
saya xnak melihat kebelakang lagi
means
NO TURNING BACK
apa yang berlaku saya harus terima
mungkin itu semua dugaan untuk saya
untuk mematangkan diri ini
saya harus berfikiran matang
sebab
apa yang dah berlaku
ianya dah pun berlaku
sudah pun jadi sejarah
walaupun ianya tidak melibatkan diri saya
namun
sedikit sebanyak ianya mengganggu personal life saya
tapi
nak wat macam mana
dah pun terjadi
sebagai insan yang biasa
saya sentiasa memaafkan orang
jauh sekali untuk berdendam
sebab apa
sebab kalo berdendam saya akan berdendam selamanya
oleh itu
saya jauhkan sifat negatif ini
lagi plak ianya tidak mendatangkan apa-apa manfaat dalam hidup saya
mungkin belum rezeki saya
tapi saya tetap menunggu sinar yang akan muncul dalam hidup saya
saya harus cekal dan tabah dalam menghadapi liku-liku hidup ini
dan
saya berharap tahun depan akan bawa kebahagian yang selama ini saya impikan
tapi
saya hanya merancang
tuhan yang akan tentukan
itu yang saya harapkan
sebuah kebahagiaan yang hakiki
untuk dunia dan akhirat
bersama insan yang paling saya sayang
untuk sebuah pengorbanan
dan penantian yang terlalu lama
mudah-mudahan
kebahagiaan itu akan hadir
dalam hidup saya
kesilapan yang lalu
jadikanlah sebagai pengajaran
saya bukan tuhan untuk menghukum
jadi
biarlah ianya menjadi sejarah
simpan lah sejarah itu dan jangan dibuka atau diulangi lagi
ego mengatasi diri
bukan juga jalan terbaik
takut ianya nanti memakan diri
semoga tuhan merahmati hidup kita semua
sayang saya tetap ada
cinta saya juga tetap ada
dan saya akan tetap doakan untuk kebahagian
diharap penantian ini tidak sia-sia
itu yang saya harap
semoga tuhan kabulkan permintaan saya
-amin-


No comments:

Post a Comment