-silent mode-


seronok melihat org gembira
melihat tawa riang
gembira dalam senyuman
tapi saya
senyuman tetap ada
cuma ianya satu lakonan
lakonan untuk menggembirakan semua org
biarlah saya seorang yang tanggung sengsara
hidup dengan dunia penuh dengan penipuan
hati saya sakit
sakit yang teramat sangat
dia dah sakitkan hati saya
dan kini
dia sedang bergembira
terlalu mudahkan
walhal dia seorang yang tinggi agama
berbanding diri ini
kawan2 saya cakap
xkira manusia itu siapa
apa pangkatnya
anak org ternama ke
org biasa ke
mahupun sesiapa sekali pun
hati mereka cuma satu
tp kenapa dia lakukan ini pada saya
sedangkan saya menaruh kepercayaan padanya
saya menangis
tp awak
asyik dengan kehidupan awak yg duniawi itu
sedangkan awak mengajar saya mengenai akhirat
awak buat saya terjatuh semula
awak buat saya menangis semula
dan kini awak buat saya membenci awak
saya benci awak
mana janji2 awak pada saya
sekelip mata awak lupakan janji awak
awak lupakan saya
awak lebih pentingkan bukti daripada nyawa
kalo nyawa saya hilang
awak nak ganti ke
pergilah awak dari hidup saya
saya dah xperlukan awak lagi
saya nekad
untuk teruskan impian keluarga saya
antara kita sudah tiada apa2
awak yg ungkapkan ayat ini dahulu
dan biarkan saya jadikan ia satu kenyataan
biar diri ini berdiam diri
sebab
saya xnak hati saya awak sakitkan lagi..
daa..

No comments:

Post a Comment