-dah semakin NAZAK-

uiks..apa nazak-nazak ni..tak baik tau..bila sebut perkataan NAZAK dah macam tiada harapan lagi je..tapi ini semua ketentuan Ilahi..dari DIA kita datang dan kepada DIA kita akan dikembalikan..hidup ini hanya pinjaman sementara..tiada yang hakiki..sedangkan pokok yang kuat dan besar boleh tumbang ke tanah ini kan pula kita manusia..tidak kira berapa lama kita hidup andai sudah sampai masanya ianya akan tetap juga sampai..maka tumbanglah kita dari pandangan muka bumi..

tapi cik sakura bukan nak bercerita mengenai soal kematian..nak cerita soal JODOH..opps..bila ada orang dah cakap cik sakura semakin nazak terkedu jagak lidah ni..hello cik sakura belum lagi 28 tahun ye..ada lagi beberapa tahun untuk sampai ke angka itu..jadi dah nazak sangat ke kalau sekarang masih belum berumahtangga..(eh cik sakura ada rumah yang siap tangga tau..boleh kira pakai tak..opss..)

kat pejabat cik sakura ni majoriti yang dah kahwin..rasanya 90% dah kahwin..maklum la duduk ibu pejabat..yang muda-muda duduk daerah..tapi kat sini perempuan kebanyakkan makcik-makcik..yang anak dara boleh di kira dengan jari..(termasuk cik sakura)..hah..bila tak kahwin tu faham-faham je lar apa lelaki-lelaki yang semakin meniti usia akan berkata-kata..minyak semua dah keluar walaupun dah cukup pakai minyak rambut..ada yang pakai minyak wangi dan minyak segala minyak..opss..tapi cik sakura tak ambil peduli kata-kata itu..owh lelaki bila gula dalam mulut kalian nak habis ya..

tapi dah nazak sangat ke..belum lagi kot..belum seru lagi lar..nanti kalau cik sakura kahwin cik sakura akan buat satu persidangan macam YUSRY & LISA SURIHANI (betul ke eja..perasan dah..)tapi rasanya belum nampak lagi..bayang-bayang pun tak ada lagi..jadi jom sibukkan diri dengan kerja..belum nazak kot kalau belum berkahwin di waktu ini..kahwin untuk kemahuan atau keinginan atau kena hukum alam..wajib kahwin pada usia sekarang..hmmm..kenapa cik sakura tak pernah fikir pasal kahwin ye sekarang..musykil2..

p/s: kalo kahwin ada sape2 nak sponsor gaun pengantin VERA WANG untuk cik sakura tak..ahaks..


5 comments:

  1. ye cik sakura... umur tu kan hanya angka.. jodoh pertemuan dah memang ketetapan dan ketentuan Ilahi.. cuma soal lambat dan cepat je...

    saya ni pun apa kurangnya,.. asik2 kena tanya bila nak kawin.. ahahaha..

    ReplyDelete
  2. nanti jangan lupa bg kad jemputan ye :^D

    ReplyDelete
  3. sama...baru2 kwn yg lg muda bertung kwn yg laen tnye..eqin bile lagi...hanya mampu ketawa...dah bygnya tak nampak lagi nk wat camne kan?

    ReplyDelete
  4. kalau dah sampai jodoh kahwin lah tu..

    ReplyDelete
  5. @Gen2Merah
    nampaknya kita sama..tapi lelaki kurang sikit tekanan kot..laki makin tua tetap ada org yg nak..

    @SAYA BUKAN SAMDOL
    boleh aja..tapi xkan nak letak nama seperti nama di atas..ahakz..

    @AsyieqiN Rkey
    xnampak bayang lg ye..

    @azizul
    belum sampai kot..

    ReplyDelete