-kenapa saya seorang PENDIAM-


sejak dua menjak tiga menjak empat menjak ni cik sakura memang banyakkan diri..selain menahan rasa marah dan geram dalam hati cik sakura hanya mengambil jalan mudah dan selamat dengan berdiam diri sahaja..bukan apa tak guna nak cakap atau lepaskan marah pada seseorang itu..macam cakap dengan batu..bukan boleh selesaikan masalah pun..lagi cari masalah..susah kalau dalam kepala tu ada batu besar tapi tak nak mengaku..susahkan..kalau orang fikir diri dia je yang betul jadi paham-paham sajalah kalau kena tegur mesti gaduh punya..orang yang rasa sempurna ni janganlah ditegur..pantang..

nak bercakap banyak nanti dikatakan buat ketupat pula pagi-pagi ni..jadi biar cik sakura diam je..dan luahkan dalam ini blog..mana tahu boleh lepaskan apa yang terbuku di hati..susah la bila orang suka mengadu dekat cik sakura tentang hal orang lain..kenapa tak nak cakap sendiri dekat tuan punya badan..kenapa perlu suruh cik sakura yang bagitahu pula..bukan apa..kalau orang tu mudah dan akur menerima kesalahan dia cik sakura dengan rela hati tolang sampaikan pesanan orang itu..tapi dah sah-sah budak tu kepala batu jadi memang tak makan saman..bukan tak pernah tegur masalahnya dah berbuih mulut cik sakura ni bercakap..

umur 23 tahun..adoi..cik sakura pun pernah berada dalam umur macam tu..ada masa kita enjoy ada masa kita serius dan ada masa kita perlu sentiasa menerima tanggungjawab yang telah diamanahkan..kalau bedak boleh ditepek-tepek 24 jam dekat muka takkan bilik air yang asyik keluar masuk tu langsung tak boleh nak cuci..dah berkeladak tau..takkan benda macam tu pun nak kena cakap..dah sah-sah awak tu perempuan..takkan benda tu nak diajar kot..

sekarang tak nak cakap apa-apa pun..dah penat..nak sambung buat kerja sekejap..jumpa lagi..


5 comments:

  1. tulis note besau2 tampal kat workstation kalau ka opis. kalau kat umah tampal kat cermin dia dok make up pepagi...:)

    ReplyDelete
  2. hehehe.. banyak2 kan bersabar ya cik sakura... baik kita mendiamkan diri drp menegur org yang hati macam batu. degil.. nanti dia terkena baru nak menggelabah.. sapa suru tak dgr nasehat dr org berpenglaman kan

    ReplyDelete
  3. @JunAina
    xjalan..dia pikir dia betul..orang degil kalau kita tegur silap2 boleh gaduh..

    @Gen2Merah
    kan..kita nak tolong betulkan kesilapan dia..tp mmg susah nak tegur budak ni awak..

    @kajaharuna
    ok dear..

    @azizul
    shhhhhhhh..

    ReplyDelete