-ada apa dengan cinta-



Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku.
Sepi..sepi dan sendiri aku benci.
Ingin hingar aku mau di pasar.
Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri..

Pecahkan saja gelasnya.
Biar ramai,
Biar mengaduh sampai gaduh.
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih...
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya;
biar terdera...
Atau aku harus lari kehutan,
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri...
............................................................................................................................................................

hmmmm
ADA APA DENGAN CINTA
cinta saya yang sangat rumit
IT'S COMPLICATED
belum terungkai pun
belum sampai ke titik noktah
atau di akhiri dengan sebuah ikatan
semuanya belum
apa yang perlu
DOA
itu yang pasti
mungkin orang lain xtahu apa sebenarnya terjadi
walaupun ini blog yang mencerita rentetan cerita cik sakura
tapi tentang ini
biarlah ianya tersimpan rapi dalam kamus hidup saya
samada ianya membawa kebahagian atau sebaliknya
sama2 kita nanti
kalau betul ianya tercipta untuk diri ini
alhamdulillah
tapi kalau sebaliknya
mungkin ada hikmah atas apa yang terjadi
bila melihat kegembiraan orang lain
hati tertanya
kenapa sukarnya untuk saya mendapatkan kebahagiaan itu
bila melihat orang lain tersenyum
jiwa tertanya
kenapa saya sukar untuk mendapatkan senyuman itu
untuk menghiasi bibir saya
walaupun saya senyum
muka menggambarkan maksud sebaliknya
dan kini
saya xmampu untuk berpura-pura
hidup saya terlalu sukar
sampai bila akan jadi begini
betul ke
penantian itu satu penyeksaan
dan betul ke
kami tidak mungkin akan bersama
untuk selamanya
?????????????????

No comments:

Post a Comment